Marka Bebilon prezentuje wyniki badania przeprowadzonego w ramach akcji „Mama wraca do pracy"
Warszawa, 11 lipca 2011 r. – Mamy wracające do pracy mogą liczyć na wsparcie i pomoc najbliższej rodziny, cieszą się perspektywą zarobku, a powrót do pracy okazuje się dużo łatwiejszy, niż się spodziewały. Pracujące mamy jednak nie są w pełni zadowolone z podziału domowych obowiązków. Mimo deklarowanego partnerskiego modelu związku, wciąż biorą na siebie większość obowiązków związanych z opieką nad dzieckiem i prowadzeniem domu. To najważniejsze wnioski z badania ankietowego, w którym wzięło udział 23 tysiące polskich mam. Badanie zostało przeprowadzone w ramach akcji „Mama wraca do pracy", której patronuje marka Bebilon. Jego celem było poznanie potrzeb i opinii mam dotyczących wsparcia, jakiego potrzebują i jakie otrzymują od bliskich po podjęciu decyzji o powrocie do obowiązków zawodowych.
Mamy, łączące obowiązki zawodowe z życiem rodzinnym i wychowywaniem dziecka potrzebują przede wszystkim wsparcia – rozmowy, aprobaty, realnego odciążenia w domowych obowiązkach, oraz możliwości wygospodarowania czasu dla siebie. W większości przypadków naturalnym oparciem są dla nich bliscy – mamy mogą liczyć na pomoc ze strony swoich partnerów lub mężów oraz własnych matek. Najtrudniejszą kwestią wydaje się wciąż podział domowych obowiązków. Choć jedna trzecia mam deklaruje, że w ich rodzinach podział obowiązków po powrocie do pracy się zmienił, to w wynikach badań nie widać wyraźnych różnic w strukturze podziału domowych prac. Wyniki badania pokazują za to, że zadowolenie z ustalonego podziału obowiązków spada po powrocie mam do pracy.
„Obserwujemy w Polsce z coraz większą intensywnością, że kobiety chcą mieć rodzinę partnerską, ze sprawiedliwym podziałem obowiązków, a jednocześnie wpadają w stare koleiny i często nie rozumieją dlaczego. Dzieje się tak głównie z dwóch względów. Po pierwsze, jeżeli oboje rodzice pracują to czas, który spędzają z dzieckiem, jest stosunkowo ograniczony. Matka ma dylemat: czy kazać ojcu odkurzać i gotować, a samej zająć się dzieckiem? Czy też zająć się prasowaniem i gotowaniem, a jednak sprawić, żeby mężczyzna miał bardziej rozległy i dobry jakościowo kontakt. Kobiety decydują się w większości na to drugie rozwiązanie. Drugi powód jest zupełnie innego porządku – najwyraźniej kobiety i mężczyźni mają różne standardy wrażliwości. Wiele kobiet zostało tak wychowanych, że nie są w stanie niczym się zająć jeśli w zlewie są brudne naczynia, albo jest ogólny rozgardiasz. Mężczyzna nie ma z tym problemu. I to bardzo często powoduje, że kobiety zaczynają przejmować większość obowiązków" – tłumaczy prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.
„Cieszymy się, że tak wiele mam zaufało nam i szczerze odpowiedziało na pytania dotyczące ich potrzeb, oczekiwań oraz odczuć związanych z nowymi obowiązkami i wyzwaniami, jakie stoją przed całą rodziną kiedy mama wraca do pracy. Wyniki ankiety i konkursu „Mama ma wsparcie", przeprowadzonego równolegle z badaniem, pokazują, że wiele mam i ich rodzin doskonale sobie radzi w nowej sytuacji. Mamy nadzieję, że pomagają im w tym także porady dostępne na stronie www.mamawracadopracy.pl. Stale wzbogacamy jej zawartość o wypowiedzi ekspertów i mam, które dzielą się swoimi doświadczeniami, tworząc miejsce, w którym każda mama znajdzie wsparcie i porady ułatwiające jej godzenie ról troskliwej mamy, partnerki i cenionego pracownika" – powiedziała Anna Zatorska, kierownik marki Bebilon, NUTRICIA Polska.
Akcja „Mama wraca do pracy", realizowana przez markę Bebilon od 2010 roku, powstała po to, by pomóc mamom w rozwiązywaniu problemów związanych z rozpoczęciem na nowo aktywności zawodowej. W tym celu powołana została internetowa platforma wiedzy www.mamawracadopracy.pl z cennymi poradami ekspertów, artykułami i filmami video, w których specjaliści odpowiadają na pytania nurtujące mamy. Swoimi pozytywnymi doświadczeniami i sprawdzonymi poradami dzielą się także mamy wypowiadające się w video sondach. Akcja „Mama wraca do pracy" jest obecna także w portalu społecznościowym Facebook, gdzie już ponad 18 tys. mam bierze udział w dyskusjach, wymienia się poradami i wzajemnie wspiera.
Bebilon to seria mlek modyfikowanych zaspokajających różnorodne potrzeby żywieniowe niemowląt i dzieci. Dzięki starannie opracowanemu składowi, inspirowanemu mlekiem matki, mleka modyfikowane Bebilon są polecane przez lekarzy pediatrów. Więcej informacji o gamie produktów Bebilon znaleźć można na stronie www.bebilon.pl.
NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe, ciasteczka Chrupaczki i Jogurciki Malucha.
Link do strony artykułu: https://wm5.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/mamy-wracajace-do-pracy-wspierane-i-zapracowane